STA OP TEGEN ARMOEDE!

Persbericht

De kerken in de gemeente Montferland gaan zaterdagochtend 18 juni onder de uitdagende slogan ‘Sta op tegen Armoede’ het armoedevraagstuk onder de aandacht brengen. Het is de aftrap voor een jaarlijks terugkerend project. De eerste bijeenkomst van ‘Sta op tegen Armoede’ vind plaats op zaterdag 18 juni 2022 in hotel restaurant Ruimzicht in Zeddam met een ochtendprogramma van 10.00 tot 12.00 uur. Daar zal onder meer Jos Bolder uit Braamt, die aangewezen is op de voedselbank, zijn verhaal vertellen. De kerken wil een ieder ervan bewust maken dat armoede iedereen kan overkomen en dat je dan mensen nodig hebt die er voor je zijn. Iedereen is welkom om te luisteren, mee te praten en mee te doen!

Het project ‘Sta op tegen armoede’ is geïnitieerd door de gezamenlijke kerken in de gemeente Montferland.
De uitvoering ligt in handen van de Parochiële Caritas Instelling van de H. Gabriël parochie en de Diaconieën van de Protestantse gemeente Didam en de Protestantse gemeente ’s-Heerenberg – Zeddam.
Voor meer informatie: Parochiële Caritas Instelling (PCI) H. Gabriël: pci@parochiegabriel.nl

Met een vriendelijke groet,

Henriëtte Nieuwenhuis, dominee van de Protestantse Gemeente ‘s-Heerenberg – Zeddam.
Harrie Leijten, voorzitter van de PCI H. Gabriël parochie
Jan Wes, diaken Protestantse Gemeente Didam
Marjolein Koelman, diaken Protestantse Gemeente ‘s-Heerenberg – Zeddam.